7.A

- na každou hodinu se nezapomeňte připravovat na krátké orientační zkoušení z maximálně 2 předchozích hodin na malé známky
 
- do hodin si noste sešit (velký nelinkovaný), učebnici, ŽK, lenocha, lepidlo, pravítko a nůžky
___________________________________________________________________________________________
 
 
 
23.6.         - opakování 7. ročník
 
21.6.         -  opakování poznávání rostlin v terénu, dokončení klasifikace
 
16.6.        -  opakování poznávání rostlin
 
14.6.        TEST - poznávačka rostlin (březen, duben, květen)
                  -  opakování poznávání rostlin - zdroj https://testy.zsvsechovice.cz/?q=pozn/seznam
           
9.6.            - opakování poznávání rostlin
                    https://testy.zsvsechovice.cz/?q=pozn/seznam
 
7.6.            - určování rostlin v terénu
 
2.6.            - opakování poznávání rostlin
                    https://testy.zsvsechovice.cz/?q=pozn/seznam
 
31.5.          - školní olympiáda
 
24.5.  a 26.5.        - školní výlet
 
19.5.        - určování rostlin a zařazování do čeledí - pryskyřníkovité, brukvovité, růžovité, bobovité, miříkovité, hluchavkovité (str. 90 - 101)
                a lilkovité, hvězdnicovité, liliovité, lipnicovité, vstavačovité (str. 102 - 111)
 
 
17.5.        - určování rostlin a zařazování do čeledí - pryskyřníkovité, brukvovité, růžovité, bobovité, miříkovité, hluchavkovité (str. 90 - 101)
                a lilkovité, hvězdnicovité, liliovité, lipnicovité, vstavačovité (str. 102 - 111)
 
12.5.        - rostliny pryskyřníkovité, brukvovité, růžovité, bobovité, miříkovité, hluchavkovité (str. 90 - 101) ... znaky tvorba portfólií vybraných čeledí
 
10.5.        - rostliny jednoděložné a dvouděložné - znaky (str. 87)
                - praktické určování znaků
 
5.5.           - rostliny jednoděložné a dvouděložné - znaky (str. 87)
 
3.5.          -  botanika - listnaté stromy (str. 87 - 89)
 
28.4.        TEST - poznávačka ptáci (hrabaví, sovy, šplhavci, měkkozobí, pěvci)
                botanika - listnaté stromy (str. 87 - 89)
 
26.4.         botanika - listnaté stromy (str. 87 - 89)
 
21.4.         botanika - listnaté stromy (str. 87 - 89)
 
19.4.         ptáci - pěvci (pexetrio)
 
14.4.         ptáci - pěvci (pexetrio) 
 
12.4.         ptáci - pěvci (pexetrio) 
 
7.4.           ptáci - pěvci (str. 48 - 57)
 
5.4.           ptáci - pěvci (str. 48 - 57)
 
31.3.         ptáci - pěvci (str. 48 - 57)
 
29.3.         ptáci - sovy, hrabaví, papoušci (str. 47, 54)
 
24.3.         velikonoční prázdniny
 
22.3.         ptáci - veslonozí, tučňáci (str. 40, 44 - 45)
 
17.3.           ptáci - tučňáci, veslonozí, dravci (dokončení) - (str. 44 - 45, 40, 46)
                   ptáci - sovy, papoušci, hrabaví (str. 46 - 47, 54)
                    Ptáci_poznávačka_hrabaví,kukačky.ppt (5513728)
 
15.3.           ptáci - běžci, brodiví, vrubozobí (dokončení) - (str. 58, 42, 40 - 41)
                   ptáci - tučňáci, veslonozí, dravci (str. 44 - 45, 40, 46)
                    Ptáci_poznávačka_dravci, sovy, papoušci.ppt (5854208)
 
10.3.           ptáci - běžci, brodiví, vrubozobí (str. 58, 42, 40 - 41)
                    Ptáci_poznávačka_běžci.ppt (1,5 MB)
 
8.3.             LP - ptačí vejce
 
1.3. a 3.3.   - jarní prázdniny
 
25.2.    TEST - poznávačka plazi, obojživelníci
            - ptáci - obecně (str. 34 - 37)
 
23.2.  - ptáci - obecně (str. 34 - 37)
 
18.2.   TEST - plazi
           - ptáci - obecně (str. 34 - 37)
 
16.2.    - příprava na test
            - opakování na poznávačku obojživelníci, plazi
 
11.2.   - plazi - hadi (str. 30 - 31)
 
9.2.      - plazi - ještěři
            - plazi - hadi (str. 30 - 31)
 
4.2.     - plazi - ještěři (str. 30 - 31)
 
2.2.     - plazi - krokodýli (str. 28 - 29)
 
28.1.   - plazi - želvy (str. 28 - 29)
 
26.1.   TEST - poznávačka ryby
           - plazi - obecně (str. 26 - 27)
 
21.1.   - obojživelníci - zástupci (str. 24 - 25)
 
19.1.   - obojživelníci - obecně (str. 22 - 23)
           - obojživelníci - zástupci (str. 24 - 25)
 
14.1.   - ryby - zástupci (str. 14 - 21)
 
12.1.  - ryby - zástupci (str. 14 - 21)
 
7.1.     - ryby - stavba těla, orgánové soustavy (str. 12 - 13)
 
5.1.     - ryby - stavba těla, orgánové soustavy (str. 12 - 13)
 
17.12. - paryby (str. 10 - 11)
 
15.12. - paryby (str. 10 - 11)
 
10.12. - kruhoústí (str. 10), paryby (str. 10 - 11)
 
8.12. - pláštěnci a bezlebeční (str. 8 - 9)
 
3.12.  - strunatci - úvod, pláštěnci a bezlebeční (str. 8 - 9)
 
1.12.  - TEST - jehličnany
          - strunatci - úvod, pláštěnci a bezlebeční (str. 8 - 9)
 
26.11. - jehličnany - referáty (str. 84 - 86), procvičování znaků a využití jehličnanů
 
24.11. - jehličnany - referáty (str. 84 - 86)
 
19.11. - jehličnany - referáty (str. 84 - 86)
 
17.11. - státní svátek 
 
12.11.  - nahosemenné rostliny, jehličnany (str. 82 - 83)
 
10.11. - TEST - kořen, stonek, list
 
5.11.  - květenství, semeno, plod (str. 78 - 79)
 
3.11. - květ, opylení, oplození (str. 75 - 77)
 
29.10. - podzimní prázdniny
 
27.10. - květ (str. 75 - 76)
 
22.10. TEST - mechy, přesličky, plavuně, kapradiny
          - list (str. 72 - 73)
 
20.10. - list (str. 72 - 73)
 
15.10. - stonek (str. 70 - 71)
 
13.10. - kořen (str. 68 - 69)
 
8.10. - kapradiny (str. 66 - 67)
 
6.10. - přesličky, plavuně (str. 64 - 65)
 
1.10. - projekt Edison
 
29.9. - projekt Edison
 
24.9. - význam mechorostů, poznávačka mechorostů
        - přesličky (str. 65)
 
22.9. - mechorosty (str. 62 - 63)
 
17.9. - přechod rostlin na souš, pletiva (str. 61)
        - mechorosty úvod - kresba mechové rostlinky do sešitu (str. 62)
 
15.9. - úvod do botaniky, systém rostlin (str. 60)
           -  pojmy z přírodopisu, které MUSÍM znát:
producent =    organismus, který si sám z neživých látek dokáže vyrobit živé látky (potravu) - produkovat
konzument =  organismus, který si sám z neživých látek nedokáže vyrobit živé látky (potravu) - musí je zkonzumovat
rozkladač =    organismus, který získává potravu konzumací mrtvých těl živočichů
fotosyntéza = proces, kterým si rostlina vyrábí potravu (organické látky) za využití světla, oxidu uhličitého a minerálních látek z půdy...vyrábí přitom kyslík
stélka =         tělo organismů, které není rozlišeno na orgány (u řas a hub)
řasy =            nižší rostliny, nejprimitivnější
chloroplast =  buněčná organela, která zajišťuje fotosyntézu
chlorofyl =      zelené barvivo, které je v chloroplastech a zajišťuje fotosyntézu
buňka =         nejmenší část (jednotka) živých organismů 
pletivo =        soubor buněk, které mají stejnou funkci
rostlinný orgán = části rostliny, které mají stejnou funkci - kořen, stonek, list, květ, plod
 
8.9. a 10.9. - úvodní hodiny a opakování