7.B
- na každou hodinu se nezapomeňte připravovat na krátké orientační zkoušení z maximálně 2 předchozích hodin na malé známky
- do hodin si noste sešit (velký nelinkovaný), učebnici, ŽK, lenocha, lepidlo, pravítko a nůžky
___________________________________________________________________________________________
23.6. - opakování 7. ročník
21.6. - opakování poznávání rostlin v terénu, dokončení klasifikace
16.6. - opakování poznávání rostlin
14.6. TEST - poznávačka rostlin (březen, duben, květen)
- opakování poznávání rostlin - zdroj https://testy.zsvsechovice.cz/?q=pozn/seznam
9.6. - opakování poznávání rostlin
https://testy.zsvsechovice.cz/?q=pozn/seznam
7.6. - určování rostlin v terénu
2.6. - opakování poznávání rostlin
https://testy.zsvsechovice.cz/?q=pozn/seznam
31.5. - školní olympiáda
24.5. a 26.5. - školní výlet
19.5. - určování rostlin a zařazování do čeledí - pryskyřníkovité, brukvovité, růžovité, bobovité, miříkovité, hluchavkovité (str. 90 - 101)
a lilkovité, hvězdnicovité, liliovité, lipnicovité, vstavačovité (str. 102 - 111)
17.5. - určování rostlin a zařazování do čeledí - pryskyřníkovité, brukvovité, růžovité, bobovité, miříkovité, hluchavkovité (str. 90 - 101)
a lilkovité, hvězdnicovité, liliovité, lipnicovité, vstavačovité (str. 102 - 111)
12.5. - rostliny lilkovité, hvězdnicovité, liliovité, lipnicovité, vstavačovité (str. 102 - 111) ... znaky tvorba portfólií vybraných čeledí
10.5. - rostliny jednoděložné a dvouděložné - znaky (str. 87)
- praktické určování znaků
5.5. - rostliny jednoděložné a dvouděložné - znaky (str. 87)
3.5. - botanika - listnaté stromy (str. 87 - 89)
28.4. TEST - poznávačka ptáci (hrabaví, sovy, šplhavci, měkkozobí, pěvci)
botanika - listnaté stromy (str. 87 - 89)
26.4. botanika - listnaté stromy (str. 87 - 89)
21.4. botanika - listnaté stromy (str. 87 - 89)
19.4. ptáci - pěvci (pexetrio)
14.4. ptáci - pěvci (pexetrio)
12.4. příprava stanovišť na Den Země
7.4. ptáci - pěvci (str. 48 - 57)
5.4. ptáci - pěvci (str. 48 - 57)
31.3. ptáci - pěvci (str. 48 - 57)
29.3. ptáci - sovy, hrabaví, papoušci (str. 47, 54)
24.3. velikonoční prázdniny
22.3. ptáci - veslonozí, tučňáci (str. 40, 44 - 45)
17.3. ptáci - tučňáci, veslonozí, dravci (dokončení) - (str. 44 - 45, 40, 46)
ptáci - sovy, papoušci, hrabaví (str. 46 - 47, 54)
15.3. ptáci - běžci, brodiví, vrubozobí (dokončení) - (str. 58, 42, 40 - 41)
ptáci - tučňáci, veslonozí, dravci (str. 44 - 45, 40, 46)
10.3. ptáci - běžci, brodiví, vrubozobí (str. 58, 42, 40 - 41)
8.3. LP - ptačí vejce
1.3. a 3.3. - jarní prázdniny
25.2. TEST - poznávačka plazi, obojživelníci
- ptáci - obecně (str. 34 - 37)
23.2. - ptáci - obecně (str. 34 - 37)
18.2. TEST - plazi
- ptáci - obecně (str. 34 - 37)
16.2. - příprava na test
- opakování na poznávačku obojživelníci, plazi
11.2. - plazi - hadi (str. 30 - 31)
9.2. - plazi - ještěři
- plazi - hadi (str. 30 - 31)
4.2. - plazi - ještěři (str. 30 - 31)
2.2. - plazi - krokodýli (str. 28 - 29)
28.1. - plazi - želvy (str. 28 - 29)
26.1. TEST - poznávačka ryby
- plazi - obecně (str. 26 - 27)
21.1. - obojživelníci - zástupci (str. 24 - 25)
19.1. - obojživelníci - obecně (str. 22 - 23)
- obojživelníci - zástupci (str. 24 - 25)
14.1. - ryby - zástupci (str. 14 - 21)
12.1. - ryby - zástupci (str. 14 - 21)
7.1. - ryby - stavba těla, orgánové soustavy (str. 12 - 13)
5.1. - ryby - stavba těla, orgánové soustavy (str. 12 - 13)
17.12. - paryby (str. 10 - 11)
15.12. - paryby (str. 10 - 11)
10.12. - kruhoústí (str. 10), paryby (str. 10 - 11)
8.12. - pláštěnci a bezlebeční (str. 8 - 9)
3.12. - strunatci - úvod, pláštěnci a bezlebeční (str. 8 - 9)
1.12. - TEST - jehličnany
- strunatci - úvod, pláštěnci a bezlebeční (str. 8 - 9)
26.11. - jehličnany - referáty (str. 84 - 86), procvičování znaků a využití jehličnanů
24.11. - jehličnany - referáty (str. 84 - 86)
19.11. - jehličnany - referáty (str. 84 - 86)
17.11. - státní svátek
12.11. - nahosemenné rostliny, jehličnany (str. 82 - 83)
10.11. - TEST - kořen, stonek, list
5.11. - semeno, plod (str. 78 - 79)
3.11. - květenství, opylení, oplození (str. 76 - 77)
29.10. - podzimní prázdniny
27.10. - květ (str. 75 - 76)
22.10. TEST - mechy, přesličky, plavuně, kapradiny
- list (str. 72 - 73)
20.10. - list (str. 72 - 73)
15.10. - stonek (str. 70 - 71)
13.10. - kořen (str. 68 - 69)
8.10. - kapradiny (str. 66 - 67)
6.10. - přesličky, plavuně (str. 64 - 65)
1.10. - projekt Edison
29.9. - projekt Edison
24.9. - význam mechorostů, poznávačka mechorostů
- plavuně (str. 64)
22.9. - mechorosty (str. 62 - 63)
17.9. - přechod rostlin na souš, pletiva (str. 61)
- mechorosty úvod - kresba mechové rostlinky do sešitu (str. 62)
15.9. - úvod do botaniky, systém rostlin (str. 60)
- pojmy z přírodopisu, které MUSÍM znát:
producent = organismus, který si sám z neživých látek dokáže vyrobit živé látky (potravu) - produkovat
konzument = organismus, který si sám z neživých látek nedokáže vyrobit živé látky (potravu) - musí je zkonzumovat
rozkladač = organismus, který získává potravu konzumací mrtvých těl živočichů
fotosyntéza = proces, kterým si rostlina vyrábí potravu (organické látky) za využití světla, oxidu uhličitého a minerálních látek z půdy...vyrábí přitom kyslík
stélka = tělo organismů, které není rozlišeno na orgány (u řas a hub)
řasy = nižší rostliny, nejprimitivnější
chloroplast = buněčná organela, která zajišťuje fotosyntézu
chlorofyl = zelené barvivo, které je v chloroplastech a zajišťuje fotosyntézu
buňka = nejmenší část (jednotka) živých organismů
pletivo = soubor buněk, které mají stejnou funkci
rostlinný orgán = části rostliny, které mají stejnou funkci - kořen, stonek, list, květ, plod
8.9. a 10.9. - úvodní hodiny a opakování